tisdag 29 januari 2013

Lite bus





Tjingeling!



Våra barn gillar att busa. Det gör förmodligen de flesta barn.
Speciellt roligt tycker de att det är att skrämma mig. Jag är livrädd för möss och råttor.
Löjligt, jag vet, de är ju rädda för oss och kan inte göra så mycket, men 
jag gillar verkligen inte dessa små gnagare...
Barnen har små möss i tyg som de gillar att placera lite strategiskt i huset, för att
skrämma stackars mamma.

Något annat som man kan finna runt om i vårt hur är små spindlar. Dessa är jag
inte rädd för, men visst är det värt ett försök. Någon stackars gäst kanske kan
luras att tro att de är riktiga.

Idag hittade jag denna lilla krabat på bordet i vardagsrummet,



Ser ni den lilla spindeln?


(Helt rätt, löparen är inte så fint struken ;) )



Vid närmare titt ser man att den inte är riktig.


Här har snart all snö försvunnit, den har mer eller mindre regnat bort idag.
Nu inväntar vi en storm som skall anlända på torsdag och därefter blir det vinter
igen till helgen. Detta nyckfulla väder.
Nåja, till helgen är det februari och jag läste för någon dag sedan att i slutet av månaden 
ankommer våren till Skåne.
Då kan vi stå ut med detta "busväder" lite till när vi vet vad som snart är i antågande.



Hoppas du får en fin kväll!







2 kommentarer:

  1. Nä de där små gnagarna är inga roliga! Min son fick en skämtlåda en gång med lite blandande saker, ex halva fingrar, spyor, ögon och kackerlackor. Så en dag städade jag hans rum och fick nog en hjärtattack för där i bokhyllan låg en kackerlacka, jag hoppade nog 10 meter bakåt!!! Skönt att det var en plast!!!

    Ha en fin kväll
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  2. hihi vilken lite rackare. Kram Nilla
    ps tusen tack för tipset om electrolux home!

    SvaraRadera