tisdag 22 januari 2013

Igenkännings faktor





Har ni sett den nya TV reklamen från IKEA? 
Man får följa en familj nattetid och får se hur alla flyttar runt och 
byter plats. Det hela slutar med att mamman vaknar i badkaret, pappan vaknar upp i bagaget på bilen, går ut, hälsar på grannen som har sovit i ett tält i trädgården. Därefter går han in i huset och
vi får se att den enda familjemedlemmen som ligger i en säng (en stor sådan dessutom)
är ett av familjens små barn.
Jag skrattar varje gång jag ser reklamfilmen för att jag känner igen vår familj
i detta, inte riktigt lika mycket aktivitet på natten som i filmen men i alla fall. Härom morgonen
vaknade vi upp tre personer i Storasyster E's säng. Hennes säng är bara 80 cm bred
så det var trångt kan jag lova. 
Under natten hade E kommit in till oss och jag följde med henne in i sin säng där vi båda somnade. 
Lillebror A vaknade och kom in och lade sig där också.
Så filmen har stor igenkänningsfaktor hemma hos oss!



Bild lånad från IKEA.




Nu går jag strax och lägger mig. Vi får se vart jag vaknar i morgon bitti!



Go'natt!








3 kommentarer:

  1. Ett sånt härligt inlägg! Och visst har jag sett reklamen! :)
    Ha en fin onsdag! Berätta gärna var du vaknade ;)
    Kram /Maria

    SvaraRadera
  2. Ha, ha ja där ser många småbarnsföräldrar igen sig. Nu är det några år sen killarna var små, men visst va det så att man vaknade upp någonstans där man inte gått o lagt sig. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  3. Här hemma vaknar jag också upp i en annan säng ibland, ja oftast äldsta killens efter som mini sover i spjälsäng!
    Vi brukar rotera runt här hemma eftersom mannen jobbar skift och mini vaknar på nätterna!!
    man längtar lite tills man får sova igen... Iaf till 8 kanske?

    Ha en fin lördag
    Kram Sandra

    SvaraRadera