måndag 5 oktober 2015

m&m's


I lördags när vi var i stan för att se Storasyster spela fotbollsmatch passade vi på att äta lunch. Något mer hann vi inte då vi skulle hem och förbereda för besök på kvällen, men vi köpte med oss något litet till eftermiddagsfikat. Cookies med m&m's och hur gott var inte det!? 


Min tanke var därefter att det borde ju inte vara så svårt att få till själv.
Ett vanligt recept på cookies också hälla i lite hackade m&m's i smeten. Det borde inte vara svårare än så, men jag har inte provat än. 

Här kommer i alla fall receptet på mina tänkta m&m cookies.

Detta behöver du:
4,5 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
2tsk vaniljsocker
1 tsk salt
150 gr smör
1,5 dl strösocker
drygt 1 dl brunt farinsocket
2 ägg
m&m's skulle gissa att 1,5-2 dl blir lagom

Gör så här:
Blanda mjöl, bakpulver, vaniljsocker och salt i en skål.
Vispa smöret mjukt i en annan skål och tillsätt strösocker och farinsocker.
Tillsätt äggen ett i taget (i smör/sockerblandningen) och häll sedan över i mjölblandningen, lite i taget.
Vispa till en jämn smet.
Sätt ugnen på 170 grader.
Klicka ut smeten på smord plåt (ca. 20 st).
Grädda i mitten av ugnen, 15-20 minuter.

Detta måste ju bara bli hur gott som helst tänker jag.
Jag lovar att rapportera så snart jag har testat dem.


Ha en fortsatt fin måndag!



2 kommentarer:

  1. M-kulor som är så gott. Måste ju funka med ditt recept.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  2. Spännande att lägga ut ett oprövat recept! Någon kommer säkert göra succé med "dina" kakor!
    Kram/ maria

    SvaraRadera