söndag 18 oktober 2015

En vanlig söndag


Hej vänner!

I går blev det muffinsbak här hemma som jag skrev. Riktigt goda med hallon och blåbär. Mums!
Jag brukar köra ett enkelt grundrecept för muffins och sedan smaksätter jag med det som finns hemma eller det som passar.

2 ägg vispas poröst tillsammans med 2 dl strösocker.
Blanda 3 dl vetemjöl med 2 tsk vaniljsocker och 2 tsk bakpulver. Tillsätt detta varvat med 100 gr smält svalnat smör och 1 dl mjölk. Vispa till en jämn smet.
Häll upp i formar, ca 12 st. Grädda i 200 gr ca. 15 minuter.

Elvisp Electrolux, skål Ib Laursen och "slickepott" från Rice.

Formar från Lagerhaus



Så fick jag användning av min nya elvisp som min kära svärmor tipsat om. 199:- för en elvisp från Electrolux säljs på ICA Maxi. Har tidigare kostat 349:- (tror jag). Modellen är en traditionell variant, steglös och hur bra som helst. Ett tips som jag gärna för vidare om någon är i behov av en elvisp.

Denna dag, söndag, har för vår familj gått i fotbollens tecken. I förmiddags spelade både Storasyster och Lillebror match och på eftermiddagen var vi alla på Malmö gamla IP där Storasyster och hennes lagkamrater var maskottar åt FC Rosengård. Vi hejade så klart på Malmölaget som idag också tog guld! Vilket spel de bjöd på, tjejerna. Härligt att se!



Ikväll är det både Solsidan och Bron, bästa bästa!


Ha en fin kväll!



4 kommentarer:

  1. Vad gott med muffins och så kul med fotbolls dag. Kram

    SvaraRadera
  2. Så gott med muffins. Mums. Kram Anette

    SvaraRadera
  3. Muffins, så gott! Fina formar också! Bra pris på elvisp, ska kolla om det är någon i min närhet som behöver en sådan. Tack för tipset!
    Kram/Maria

    SvaraRadera