onsdag 28 januari 2015

En nygammal ljusstake


Någon gång tidigt förra våren fick jag en ide'.
Det slog mig att jag någonstans på vinden hade en gammal klotljusstake, modell större.
Min tanke var att jag skulle ge mig upp och leta upp den så snart det blev lite varmare, men våren gick. Sommaren kom och gick den med. Hösten kom och inte hade jag gett mig upp på vinden för att leta upp den. Tanken jag hade föll i glömska.
I julas när det var tid att plocka ned julsakerna bestämde vi oss för att rensa bland lådorna som vi aldrig plockar ner. I en av dessa lådor fanns ljusstaken.

Så, en tid in i januari skred jag till verket och gjorde slag i saken. Den klassiskt röda, något slitna, ljusstaken skulle få ny färg. Den skulle bli svart. Det har den nu blivit och jag måste säga att jag är ganska nöjd.


Nu är det hög tid att förbereda sig för natten så jag säger:

Go'natt!








1 kommentar:

  1. Förstår att du är nöjd, den är jätte fin. Och vad lite färg kan göra stor skillnad.
    Trevlig kväll
    Kram Pia

    SvaraRadera