torsdag 1 januari 2015

En dag på soffan


Idag har jag inte gjort många knop. Har mestadels legat på soffan och surfat runt på nätet, kikat lite på gamla filmer som Superman 2 från 1980 (eller för all del Stålmannen som han hette då ;) ) och Ivanhoe från jag vet inte när.


Iförd dessa fina och varma strumpor/inneskor som jag fick av Storasyster i julklapp och en  skön röd plysch dress från Cubus som har använts mycket dessa lediga juldagar, har jag legat på soffan.

Vi hade en mycket lyckad kväll igår med trevligt sällskap, god mat och dryck.
Vår meny bestod av:
Västkustbakelse med räkor, kräftor, löjrom och lax
Inbakad hjortfile med kantarellstuvning och goda tillbehör
Mascarpone cheesecake med hjortron och svartavinbärs kräm
Sååå gott!

Lyckligtvis var det väl tilltaget så vi kunde njuta av huvudrätten även idag. I annat fall hade det väl blivit en traditionell nyårsdags-pizza till middag idag.

Nu är det snart dags för en film tillsammans hela familjen och jag tror bestämt att jag skall servera lite marängsviss till barnens (och min) stora glädje.
Massor av gott och onyttigt, men tids nog är det vardag igen och då återgår vi till ett nyttigare leverne.

En god fortsättning och ett riktigt fint 2015 önskar jag dig!


5 kommentarer:

  1. Här har det inte heller varit många knop, även om jag var chaufför igår så blir dagen efter seg i alla fall...
    Skönt med lediga dagar

    God fortsätting
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  2. Samma här, mycket trevlig kväll igår och idag har det inte hänt mycket och vi har ätit gott. Men snart slut på detta... God Fortsättning, kram Suss

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig meny ni hade. Här har vi inte gjort många knop heller idag. God fortsättning till er. Kram Helena

    SvaraRadera
  4. Mmmm så gott det låter!
    Ursnygga sockor!
    Tack för rara ord hos mig!
    Kram och god fortsättning!
    /Maria

    SvaraRadera
  5. Här hemma var det också soffhäng hela dagen igår. Skönt! Ivanhoe har jag och Ulrica (Hus nr 30) bestämt att vi ska göra en nyinspelning av. Och i den versionen ska han välja rätt tjej, den mörka. ;)

    Kram Linda

    SvaraRadera