söndag 21 oktober 2012

Uppe med tuppen.

I morse var jag uppe med tuppen, nåja en trött tupp i så fall som tagit lite sovmorgon. Storasyster E har haft en kompis som sovit över. Det blev ganska sent för deras del och alla barnen var rejält uppspelta i går kväll, det tog en stund innan de somnade.

Idag blev det scones till frukost, något som barnen älskar. De äter tills de nästan spricker.


Gott med nybakade scones, varma så att smöret smälter, mmmm.



Jag använder ofta någon av mina fina skålar från Ib Laursen när jag bakar. Fina saker gör allt mycket roligare tycker jag.

Nu drar vi snart ut till skogsdungen vi har här i byn där vi skall träffa kompisar till lillebror A, grilla och leka. Vi har inte lika fint väder som igår, men det är behagligt utan någon blåst som vi annars har ganska ofta här på vår lilla ort.

Ha en skön söndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar