onsdag 17 oktober 2012

Middagstips


Idag bjuder jag på ett recept på en väldigt god maträtt som du gör på några minuter. Bandspagetti med kall tonfisk och rödlökscrème. Börja med att koka upp vatten till pastan. Använd färsk pasta (bandspagetti), det är både godare och går fortare. Enligt receptet skall tonfisk och rödlökscrèmen vara kall och då är det bara att blanda ihop ingredienserna. De senaste gångerna jag har gjort rätten har jag gjort crèmen varm istället. Då blir smaken lite mildare. Bryn 300 gr tonfisk från burk tillsammans med en hackad rödlök. Blanda i 4 dl creme fraiche och 2 msk fransk senap (Dijon) samt salt och peppar efter smak. Värm detta och voìla - maten är klar. Servera med en sallad och njut av en enkel och smarrig måltid.

Nu skall jag ge mig ut på en PW. Det är hög tid att ta tag i motionen efter ett alldeles för långt uppehåll.
På med skorna och iväg...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar