onsdag 9 juli 2014

Äntligen!


Visst är det så att den som väntar på något gott väntar aldrig för länge, fast ibland undrar jag.
Tidigare, i våras, planterade jag två rosor. Varje morgon därefter har jag gått ut i trädgården för att se om blomningen var nära. Plötsligt en dag var där små små knoppar som med tiden blev större och större. Som ett barn som väntar inför julafton har jag med spänning följt dem. 
Så en dag förra veckan hade ett litet gäng vackra rosa blommor slagit ut.
Så vackra!


De är remonterande, så jag hoppas att vi får njuta av dessa små skönheter länge till.

Idag har varit ännu en dag med underbart väder. Regn under natten vilket trädgården gillar och 25 grader i solen redan kl. 8 i morse. Hett har det varit, men lite sköna vindar har gjort att vi har stått ut.

I början av nästa vecka skall det bli lite sämre väder och det kan behövas så vi kan få bort lite dammråttor samt fylla på i frysen med kanelbullar och annat gott. Städar och bakar gör jag inte mer än absolut nödvändigt när det är 30 grader varmt och kanske till och med mer.

Glöm inte bort att fylla på med vätska dessa varma dagar!
Njut av sommaren!



2 kommentarer:

  1. Vilken vacker ros, tur du fick njuta av den redan i år.
    Bara att ta vara, på sommardagarna när de väl är här.
    Kram Helena

    SvaraRadera
  2. Jättesöt ros! Visst är det lycka när de slår ut! Mina röda som jag också satt i våras, som inte såg mycket ut för världen då inte, de började också blomma denna veckan :)
    Kram och ha det gott i sommarvärmen!
    /Maria

    SvaraRadera