måndag 19 augusti 2013

Mjukglass




Hej mina vänner!

Har ni en fin måndag?
Här njuter jag av det sista på årets sommarsemester, barnen har börjat skolan idag och
J är tillbaka på jobbet sedan ett tag. På sätt och vis har jag smygstartat vardagen ;)

Har ni provat Arlas mjukglass?

Mums!

Den är ganska god tyckte jag, barnen älskade den och det är trevligt att kunna servera mjukglass
hemma en varm sommardag.
Enkelt att göra är det i alla fall, bara att hälla upp i en bunke, vispa med elvisp ett par minuter
innan man stoppar in den i frysen där den skall förvaras övertäckt minst 3,5 timmar.
Sedan är det bara att ta ut bunken och vispa en gång till innan man serverar.
Den finns i tre smaker jordgubb, choklad och vanilj.
Vi provade vanilj.


Hoppas att du har en fin start på veckan!
 ♥


4 kommentarer:

  1. Jag köpte den men nu har datumet gått ut! Typiskt!

    Kram Sandra

    SvaraRadera
  2. Jag har smakat den och den smakade ok, men inte mer. Tyckte det verkade vara mycket vispa för lite glass.
    Kram Helena

    SvaraRadera
  3. Ja nu passar vi på att njuta av sommarens kanske sista soldagar. Kramisar Tina

    SvaraRadera