onsdag 18 maj 2016

På jakt efter...


Hejsan!

Har ni det bra? Det hoppas jag i alla fall.

Vet ni, nu när trädgårdssäsongen har dragit igång, har även mina idéer gällande trädgården dragit igång på riktigt och tankarna går på högvarv. Den ena idéen efter den andra avlöser varandra. Jag hinner knappt med själv...

Nu har jag i alla fall bestämt mig för att jag vill ha ett gäng med spegelklot i en del av trädgården där vi har stenkross på marken. Dock har jag ett problem. Jag vet inte vart jag kan köpa dessa, så jag frågar er.
Är det någon som vet vart jag kan köpa dessa klot? Ni vet dem som finns i olika storlekar alldeles blanka så att man nästa kan spegla sig i dem.
Tips, någon?



Igår kväll tog jag en runda i trädgården. Det var några dagar sedan sist för oj så kallt det har varit, men igår kändes det betydligt skönare, så en runda fick det bli. 
En hel del har hänt på dessa dagar. Bl.a så har äppelträdet börjat blomma. Inte jätte-många blommor, men ändå. Tillräckligt för att inge hopp om en större mängd äpplen än förra året.
Vi klippte nämligen trädet rejält förra året och därför blev det inte någon större skörd.
Håller tummarna för bättre resultat i år.
Hoppas, hoppas!


Önskar dig en fortsatt fin onsdag!




7 kommentarer:

  1. Vet vad du menar med kloten. Men tyvärr har jag ingen susning vart man får tag i dom.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  2. Trädgårdstips kan jag tyvärr inte ge dig men jag önskar dig lycka till. Kram Anette

    SvaraRadera
  3. Tyvärr har jag ingen aning men hoppas någon kan hjälpa dig :)
    Hoppas du får en fin söndag, lite sol hoppas jag på med. Kram så länge :)

    SvaraRadera
  4. Kan heller tyvärr inte hjälpa dig, men jag hoppas du får napp.
    Fin kväll
    Kram Pia

    SvaraRadera
  5. Ingen aning jag heller tyvärr...

    Önskar dig en fin helg!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  6. Tyvärr kan jag inte jag heller hjälpa dig.
    Önskar dig en fin kväll.
    Kram Pia

    SvaraRadera
  7. Vad trist att jag inte kan hjälpa dig :( Men hoppas någon annan kan :) Så skoj att fixa i trädgården. Njut av dagen :)

    SvaraRadera