tisdag 10 maj 2016

Älskar jordgubbar


Hej vänner!

Hoppas att ni har det lika gott som jag och kan vara ute och njuta av denna underbara vår som vi har just nu.
Visst känns det väl som om man har mer ork och energi dessa ljusa och ljumma kvällar?
Att bara sitta ute och koppla av med en kopp kaffe så här en tisdagskväll känns som värsta lyxen.

Idag när Storasyster och jag var och handlade köpte vi ett paket med stora och fina jordgubbar.
Dessa serverade jag efter middagen, skivade tillsammans med skivade bananer, grekisk yoghurt och några droppar honung. Sååå gott och lite nyttigare än glass till kaffet.




När vi satt där i trädgården och åt kom jag att tänka på att om lite mer än en månad kan vi förhoppningsvis bara gå ut i trädgården och plocka de jordgubbar vi vill ha. Det om något är väl vardagslyx, eller vad tycker du?

Nu blir det trädgårdshäng en liten stund till innan vi tar tag i dagens läxläsning.


Ha en fin kväll!



7 kommentarer:

  1. Så gott det ser ut! Längtar till jag också kan äta jordgubbar igen.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Har redan moffat i mig mängder med jordgubbar, men lääängtar såklart efter de svenska. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  3. Mums vad gott. Kram Anette

    SvaraRadera
  4. Älskar de röda gubbarna.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  5. Så himla gott med jordgubbar :) I år ska jag äta hur många som helst <3 Kram och njut av fredag :)

    SvaraRadera
  6. Jag skulle kunna leva på jordgubbar tror jag... Jordgubbar och kaffe!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  7. Älskar jordgubbar och visst är ljuset på em/kvällarna underbart!
    Kram Sandra

    SvaraRadera