lördag 2 april 2016

Grythyttan?


Vilken underbart skön lördag vi har med härligt vårväder!

Jag har varit ute i princip hela dagen och bl.a fixat fint på framsidan, rensat i jordgubbslandet, plockat bort gammalt och visset i rabatterna och så har jag tvättat min bil, som blev så fin.

Nu har jag slängt mig i soffan med ett gäng trädgårdsböcker och planerar trädgård och uteplatser för vår och sommar. Vissa idéer blir aldrig annat än just idéer, medans annat förverkligas och blir precis så som man vill. Så måste det få vara, vi måste ju få lov att drömma lite eller hur?





En sak som jag i alla fall på allvar funderar på att ta tag i i år är ena hörnan av trädgården där vi idag har en liten café-grupp. Möblerna har absolut sett bättre dagar. Det framgår nog inte riktigt på bilderna hur illa ställt det är med dessa, men ni ser bords-skivan. Värsta "bäckebölja" modellen. 😉 Inte rakt och jämnt någonstanns och stolarna är inte bättre de, med bräder som har lossnat osv. 
Här tänker jag mig att vi gör platsen lite större och så sätter vi dit en liten Grythyttan-grupp. Tyvärr är ju dessa möbler hiskeligt dyra, nästan 2.000:- för en stol och ännu lite till för ett bord. Det tål ju att funderas på både en och två gånger...
Men visst hade det blivit fint? Så skönt att sitta här ute i trädgården och ta en eftermiddags-fika eller ett litet glas av ett eller annat före maten.

Nej, nu skall jag återgå till mina böcker och mina drömmar.


Njut av din lördag!






6 kommentarer:

  1. Visst är det kul att planera trädgården, vissa blir som sagt av och vissa stannar vid en dröm. Ja visst är Grythyttans möbler dyra, men du fyller inte jämt så du kan önska dig bidrag till dem? Du får gå på auktion annars. Kram Helena

    SvaraRadera
  2. Ja nu vill man verkligen ut och påta i trädgården. Skulle också vilja ha en Gythyttangrupp, så himla fin och skön att sitta i, dock är inte prislappen lika rolig. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  3. Vad vore livet utan drömmar, not to much :).
    Kram mamma C

    SvaraRadera
  4. Sluta aldrig att drömma! Kram Anette

    SvaraRadera
  5. Alltid roligast att planera och plantera på våren :)

    SvaraRadera