tisdag 15 december 2015

Fler än jag


Hejsan!

Hur har ni det? Bra hoppas jag!

Är det fler än jag som har börjat nedräkningen? Ja, inte nedräkningen till julafton som barnen har räknat ned sedan en tid tillbaka. Nej, jag längtar mer till den kommande ledigheten. Julledigheten. Det är något speciellt med de lediga dagarna kring julhelgen. Man, eller i alla fall jag, tillåter mig själv att koppla av på ett sätt som jag inte tror att jag gör någon annan gång under året. Visst är det en del att förbereda inför jul och visst passar vi på att vara sociala med både släkt och vänner, men ändå finns det gott om tid att bara lulla runt i pyjamasbyxor och raggsockor, ligga på soffan en hel dag och läsa en spännande bok, åka in till stan för lite shopping om lusten faller på, se en massa filmer och framför allt, äta en massa gott. Både mat och godis som skall finnas i mängder. Det är en härlig ledighet enligt mig.

Brickan dukad med fika.

Det goda har vi redan börjat på så smått i form av fika med goda lussebullar, en och annan bit choklad eller skumtomte.
Just idag doftar huset härligt av saffran eftersom jag har bakat Saffransskorpor. Mera gott att ha till kaffet. Jag skall försöka hinna in imorgon och dela med mig av det recept som jag använde. De blev riktigt goda.


Nu önskar jag er godnatt!



2 kommentarer:

  1. Jag längtar också till ledighet men även allt mys o pyssel som hör julen till. Låter gott med saffrans skorpor. Kram

    SvaraRadera
  2. Så mycket mums....jag räknar också ner :) Kram Anette

    SvaraRadera