fredag 7 mars 2014

Ett tips


Hej vänner!

Jag tänkte ge er ett tips på ett super-gott vin så här på fredagen. Det kan väl passa bra inför helgen?
Jag är absolut ingen vinkännare av rang. Nej, mina bedömningar av viner sträcker sig till gott, mindre gott eller inte alls gott. Efter besök hos en och annan vinproducent har jag någorlunda koll på proceduren då man framställer vin, men det här med dofter och smaker av både det ena och det andra, där hänger jag inte med fullt ut.

Nåja, nog om mina brister gällande viner 😉.
Här kommer alltså mitt tips på ett riktigt gott vin, att det dessutom är ekologiskt och kravmärkt gör det bara bättre.




Vinet heter Ecologica Shiraz Malbec. Ett vin från Argentina med fruktig smak, inslag av drottningsylt, vanilj och choklad. En kombo som bara kan bli bra!
Vinet finns på systembolaget och kostar runt 70:-, ett riktigt bra pris.

Ha en härlig fredag!



3 kommentarer:

  1. Tack för vintipset .Alltid kul att prova nya .Ha en mysig fredag .Kramar Rita

    SvaraRadera
  2. Vintips tas alltid tacksamt emot o stort plus för att det är ekologiskt o kravmärkt. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  3. Tips på vin är alltid välkommet ;) hoppas du får en bra torsdag

    SvaraRadera