fredag 24 januari 2014

Fredag, fredag, fredag


Så har vi den här igen, veckans favoritdag - F R E D A G!
Till helgen skall vi passa våra kompisars barn, som är jämngamla med våra barn, så de brukar ha riktigt roligt tillsammans. Vi får se vad vi hittar på, vi låter barnen styra det (inom rimliga gränser ;) ).

Ikväll kommer vi inte käka Tacos, men jag vet att det ofta serveras i många familjer (vår inkluderad) just på fredagar. Jag tänkte därför tipsa om hemmagjord Taco-krydda som vi provade för en tid sedan. Den var riktigt god. Annars brukar vi köpa färdig, men denna var nog godare i smaken.




2 tsk spiskummin
2 tsk paprika pulver
0,5-1 tsk chilipulver
1-2 krm cayennepeppar
0,5-1 tsk salt

Blandas ihop och används till ca.600 gram färs.

Nu, några timmars arbete, sedan håller vi helg!


Jag önskar dig en riktigt fin fredag!

3 kommentarer:

  1. Så kul för barnen!! Vi äter sällan taco på fredagar men det händer, och det händer allt att egen krydda mixas är med..

    Trevlig helg
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  2. Vi äter oftast taccos på Söndagar, men nu har vi börjat med pulled pork i tortillia skal, också gott. Kul med egen krydda, kan tänka mig att den är godare.
    Trevlig helg.
    Kram Helena

    SvaraRadera
  3. Jag skrattade åt att du skrev taccos på fredagar. Jag måste erkänna att vi åt taccos i fredas:-) Vi tycker också att det är godare med egen krydda.
    Hoppas ni har haft en trevlig helg.
    Kram/ Kate

    SvaraRadera