måndag 4 februari 2013

Vabruari





Vi hann inte så långt in i februari innan det var dags att vara hemma
med sjuka barn. Det är helt otroligt, samma sak varje år.
Inte konstigt att månaden kallas vabruari.
Det blir väl så, bakterierna härjar extra mycket nu. 
Snart är det i alla fall vår och då försvinner de flesta bacillerna och 
barnen är ute mycket mer än vad de är nu.






Just nu verkar barnen vara lite piggare. De "fixar" lite i köket just nu och jag får
inte riktigt veta vad de pysslar med. Det blir spännande att se, kanske jag
 blir bjuden på något gott...



Hoppas du har en fin dag!





5 kommentarer:

  1. Termometern ser ut som den gjorde här hemma för lite knappt 2 veckor sedan. Det är ju värsta influensa tider så det kan inte är så konstigt. Krya på de små liven. Kramar Lene

    SvaraRadera
  2. Visst är det lustigt, samma visa varje år. suck. Men snart är vi kvitt baskiluskerna hoppas jag =)
    Kram och krya på er!

    SvaraRadera
  3. Inget vidare att åka alla dessa baskiluskerna!!!
    Skönt att de är något bättre, peppar peppar men ännu har inte Wiggo (äldsta) varit sjuk ännu! Men februari är inte slut ännu!
    Tack du, jag är inte så förtjust i att springa men jag måste få lite mer än promenader med kroppen! Det är jobbigt att putta barnvagn också...

    Krya på er
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  4. Ja själv ligger jag sjuk, fy så trist. Mina killar är så stora så jag får inte längre vabba när de blir sjuka. Men förra veckan när den yngste 14 år hade 39 grader var jag hemma i alla fall, för stor oro att lämna honom ensam hemma med så hög feber. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  5. Men vad mycket feber det verkar vara överallt!
    Skrattade lite när du skrev varför februari heter som den gör!
    Har aldrig tänkt så!
    tack för ditt tips! Kan inte så mycket om Italien så jag behöver veta allt!
    Kram Helena

    SvaraRadera