lördag 19 mars 2016

Neeej!


Heeej på lördagskvällen!

Har ni en fin lördagskväll?
Här har vi precis landat i soffan efter en dag med kalas, shopping och fotbollsmatch. Det har m.a.o gått i ett så det var riktigt skönt att sätta sig till bords ikväll och avnjuta en katalansk gryta och till det ett glas gott rött vin.

Vet ni, idag hände något som inte får hända.
Kaffekannan som tillhör kaffekokaren sprack när vi skulle diska den efter frukost. Naturligtvis fick vi dra iväg och införskaffa en ny kaffekokare, för hur skulle vi klara oss utan? Tänk att starta morgondagen utan en god kopp kaffe. Det skulle jag nog helst undvika.



Vi har provat lite olika varianter, men den senaste har jag aldrig varit helt nöjd med.
Denna gång slog vi till på en Moccamaster. Har bara hört positiva omdömen om dem och de gånger jag har druckit kaffe bryggt på en Moccamaster har det varit riktigt gott.

Jag återkommer med vårt omdöme när vi har använt den ett tag.


Nu önskar jag dig en fortsatt fin lördag!



4 kommentarer:

  1. Inte kul när det går sönder nåt men vore det kaffekokaren skulle det inte göra mig nåt ;) Däremot vill jag inte vara utan mitt te! Kram Suss

    SvaraRadera
  2. Jag hade klarat mig med en vattenkokare men klart man måste a en kanna. Kram Anette

    SvaraRadera
  3. Hej!Usch det hade hade varit min fasa, att kaffekannan sprack när man skulle koka kaffe. Ni köpte rätt kaffekokare, vi har en sådan, är kanonbra. Dessutom är där lång garanti, registrerar man den sedan på nätet, får man ytterligare 5 år. Kram Kate

    SvaraRadera
  4. Förstår precis, här blev det lite panik när vår kaffemaskin gick sönder och jag inte kunde göra min espresso/ latte som vanligt. Inte så billigt att köpa en ny heller, speciellt inte när det inte finns med i budgeten... Men det verkar som vi klarar oss den här gången, mannen plockade isär den och bytte packningar och nu funkar den igen :)
    Hoppas ni blir nöjda med er nya!

    Kram Pernilla

    SvaraRadera