tisdag 17 november 2015

Gott knäcke


Go'morron denna regniga novembermorgon!

Har ni lika svårt som jag att komma upp på morgonen? Det enda jag tänker när jag tar mig upp i mörkret är att det är inte sååå långt kvar till helgen och då, då kan jag sova hur länge jag vill. Nja, kanske inte så länge jag vill, men jag behöver i alla fall inte slänga benen över sängkanten och tassa upp medan det fortfarande är mörkt ute, som om det vore mitt i natten.

För en tid sedan fick jag en leverans med godsaker som jag beställt från Kakservice. Ni känner säkert till dem, massor av skolklasser och idrottsföreningar säljer dem. Burkarna har namn som Mammas chokladbollar, Mormors dubbla chokladflarn och Dagnys dammsugare.
En nyhet hade de som jag inte har sett förr, olika varianter av knäckebröd. Jag köpte Konrads kalasknäcke och de var riktigt goda. Med i burken fanns recept som passar till.
Enkelt och gott, så jag delar med mig av det ena receptet, de andra kommer kanske senare om jag provar dem.


Detta behöver du:
1dl Philadelphiaost
1dl hackade räkor + några till dekoration
3msk hackad gräslök
4msk hackad dill + lite till dekoration
1tsk pressad citronsaft
Svartpeppar efter smak

Gör så här:
Blanda alla ingredienser. Smaka av med svartpeppar.
Dekorera med räkor och dill

Enkelt och gott, en kombo som gillas stort!

Nej, nu är det hög tid att kicka igång denna dag!


Ha en fin tisdag!



4 kommentarer:

  1. Åh vad gott det lät, måste jag prova.
    Tyvärr är det ju så att när man kommer till helgen och får sova,
    ja då vaknar man i ottan, sån är jag i alla fall :)
    Ha det fint !
    Kram Pia

    SvaraRadera
  2. Jag är super trött på morgonen och seg haha........ jag är även en riktig knäcketant. Mums. Kram Anette

    SvaraRadera
  3. Om ni vill tjäna pengar till klassen/laget och variera produkterna ni säljer erbjuder KryddaDinResa 60% förtjänst på alla kryddor som säljs. Hemsidan är https://kryddadinresa.se/

    Mvh

    SvaraRadera